Ahogy lassan 2021 legvégéhez közeledünk, egyre több statisztika lát napvilágot az idei esztendővel kapcsolatban. A SensorTower is rárepült a különböző adatokra és megvizsgálta, hogy mennyi pénzt költöttek idén a felhasználók a különböző alkalmazások megvásárlására és hogy ez milyen változást jelent 2020-hoz képest.
A végösszeg 2021-ben elérte a 133 milliárd dollárt, ami 19,7%-kal több mint tavaly, akkor 111,1 milliárd dollárt folyt be ebből. Nyilván ez még nem teljesen pontos, hiszen a decemberi költéseket egyelőre csak megtippelte a cég, de nagyjából ilyen eredményre lehet majd számítani december 31-én is.
Az applikációkat viszont még mindig az iOS felhasználók vásárlolják meg szívesebben, hiszen a fenti összeg jelentős részét, 85,1 milliárd dollárt ezek a júzerek költötték el. A Google Play Áruházban 47,9 millárd dollárt csengettek ki az emberek, ami 23,5%-kal nagyobb ráfordítást jelent 2020-hoz viszonyítva. Vagyis az App Store-ral 1,8-szor többet keres az Apple, mint a Play Áruházzal a Google.
A legtöbbször a TikTokot töltötték le a felhasználók, ezután következik a Facebook, az Instagram, a Whatsapp, a Messenger, a top 10-be pedig még a Telegram, a Snapchat, a Zoom, a CapCut, a Spotify fért bele. Ezzel együtt a TikTok különösen jól járt, állítólag 2,3 milliárd dollárt bevételre tett szert a cég az appon keresztül.