Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

ÁSZF

Általános Szerződési Feltételek

Alapvető rendelkezések

 A mstore.hu webáruház használatára, megrendelések leadására és a létrejövő adásvételi szerződésre vonatkozó Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Regisztráció nélkül elérhető oldalunkon Adatvédelmi Nyilatkozatunk, az Általános Szerződési Feltételek, cégünkről szóló információk, valamint minden közhasznú, illetve a vásárláshoz szükséges információ.

Üzemeltetői adatok:
WayteQ Europe Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1097 Budapest Könyves Kálmán krt. 12-14.
Cégjegyzékszám: 01-09-915743
Kiállító: Fővárosi Cégbíróság;
Adószám: 14699517-2-43;
Elérhetőség: info atmstore.hu 
 

Tárhelyszolgáltató: Amazon Web Services Inc.
Székhelye: 410 Terry Ave North Seattle, WA 98109-5210
Elérhetősége: https://aws.amazon.com/

Az Ön által részünkre megadott kapcsolattartási és számlázási adatait az alábbi programokban rögzítjük, azaz az alábbi adatfeldolgozókkal dolgozunk együtt:

MailChimp c/o The Rocket Science Group, LLC 675 Ponce de Leon Ave NE Suite 5000 Atlanta, GA 30308 MOSS No. EU 826 477 914

A mstore.hu részére a tárhelyet biztosító neve: Amazon Web Services Inc. székhelye:410 Terry Ave North Seattle, WA 98109-5210

  1. Érvényesség

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSF) a WayteQ Europe Korlátolt Felelősségű Társaság (továbbiakban: Szolgáltató; eladó) és a WayteQ Europe Kft. által nyújtott elektronikus kereskedelmi szolgáltatást igénybe vevő fél (továbbiakban: Ügyfél; vevő) jogait és kötelezettségeit (távollevők között kötött szerződések esetén jogszabályban előírt tájékoztatást) sorolja fel. (Szolgáltató és Ügyfél együttesen a továbbiakban: Felek.)

A szerződés nyelve: magyar.

Jelen szerződési feltételek 2020. október 1. napjától hatályosak.

A Vásárló a honlapon keresztül történő megrendelésével egyidejűleg elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételeket. Az Eladó fenntartja a jogot magának arra, hogy az Általános Szerződési Feltételeket bármikor, a Vásárlónak küldött előzetes értesítés nélkül módosítsa.

1.2. A jelen ÁSZF hatálya kiterjed minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.mstore.hu weboldalon (a továbbiakban: weboldal) található elektronikus áruházon (a továbbiakban: webáruház) keresztül történik.
A WayteQ Europe Kft. webáruházában történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény (”Ektv.”) szabályozza.

 A webáruház szolgáltatásainak jelentős része elérhető minden felhasználó számára, regisztráció nélkül is. Egyes szolgáltatások azonban regisztrációhoz (majd belépéshez) kötöttek, melyre az ÁSZF-ben rögzítetteknek megfelelően bárki jogosult.

Az Eladó a Vásárló megrendelését külön elfogadó e-mail útján fogadja el. A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség. A Felek között az áru megvásárlásával magyar nyelven létrejött szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, az Eladó azt iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi.

A Vásárló tudomásul veszi, hogy a Webáruházban végrehajtott megrendelést és az Eladó általi visszaigazolás követően a megrendelt termékre távollevők között kötött adásvételi szerződés jön létre közte és az Eladó között. A Vásárló/Fogyasztó kifejezetten tudomásul vesz, hogy a Webáruházban történt vásárlása fizetési kötelezettséget von maga után.
A www.mstore.hu internetes címen elérhető webáruházat a WayteQ Europe Kft. üzemelteti és tartja fenn.

 

  1.  Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, üzletszabályzat

A webáruház jellemzően szórakoztató elektronikai és multimédiás termékeket, tartozékokat forgalmaz.
Az árut házhozszállítással is kérheti. További részletek és a szállítás költségei a "Házhozszállítás" menüpont alatt találhatók.


A webáruházunkban kínált termékek műszaki és egyéb paramétereinek, adatainak, árainak, egyéb jellemzőinek helyességét mindenkor a legnagyobb odafigyeléssel ellenőrizzük, de felelősséget ezekért vállalni nem tudunk. A kiválasztott termék(ek) jellemzőit az adott áru információs oldaláról tudhatja meg részletesen. A leírás esetleges pontatlanságáért felelősséget nem vállalunk. Az aktuális vételár a kiválasztott termék mellett feltüntetett nettó és bruttó ár, a feltűntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek.
Az oldalon található termékképek illusztrációk, a valóságban eltérőek lehetnek. Az esetleges elírásokból eredő problémákért cégünk nem vállal felelősséget. Amennyiben minden erőfeszítésünk ellenére mégis hibás ár kerül a webáruházba -, különös tekintettel az evidens, nyilvánvalóan téves (pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" forintos vagy "1" forintos árra, illetve a piaci árhoz képest irreális mértékben eltérő árra), akkor nem vagyunk kötelezhetőek a terméket hibás áron eladni. Azonban minden esetben felajánljuk a helyes áron történő szállítást, illetve lehetőséget, hogy a Vásárló elálljon vásárlási szándékától, költségvonzat nélkül. A több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes csoportokba tartozó termékekre vonatkozó fizetési és szállítási feltételek eltérhetnek egymástól.

A megrendelések vállalt határidőn belüli teljesítéséért mindent megteszünk, de esetlegesen előfordulhatnak késések, illetve a teljesítés elmaradása. Ez esetben cégünk anyagi, erkölcsi vagy bármely más természetű felelősséggel nem tartozik.

Az adásvételi vagy a szállítási szerződés a Vásárló és az Szolgáltató között a termék átadásakor jön létre. A szerződés megkötését az Szolgáltató a megrendelés kézhezvételének igazolását követően is megtagadhatja, ha a megrendelt termék nincs készletében.

Az oldalakon található anyagok szerzői jogi védelem alatt állnak és azok bármely, engedély nélküli felhasználása szerzői jogi, szabadalmi és egyéb jogszabályokba ütközhet. A jelen feltételek bármilyen megszegése értelmében Ön az oldalak használatára vonatkozó engedélyt automatikusan elveszíti és az innen korábban szerzett minden információt köteles haladéktalanul megsemmisíteni.

MPL Postai szállításhoz tartozó kezelési költség összetevői, küldemény összerendezése, csomagolás,
postára való eljuttatás (logisztikai költség) díja bruttó 3.000 Ft / csomag.

  1.   Regisztráció, vásárlás, megrendelés
A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, illetve rendelni az áruház termékei közül. A vásárló a kiválasztott termékre kattintva megtekintheti annak bővebb ismertetőjét. Vásárlási szándéka esetén a megvásárolni kívánt terméket a „Kosárba” / "Kosárba rakom" gomb megnyomásával egy virtuális kosárba helyezi. A Kosár „Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét és a szállítási költséget. Itt leellenőrizhetik rendelésük helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthatnak, javíthatnak is. A kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

Fontos! A megrendelés leadása után a megrendelést módosítani nem lehet. Ha további termékeket rendelne azt a weboldalon leadott újabb rendeléssel teheti meg.
A megrendelés leadását követően a szerződés, annak teljesítéséig szabadon és következmény nélkül módosítható, illetve lemondható. Erre telefonon és elektronikus levélben van lehetőség.
Utólagos számla módosításra nincs lehetőség.

A rendelés elküldése
Ha megfelelőnek tartja a kosárban elhelyezett termékek mennyiségét, leellenőrizte a végösszeget, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni őket, akkor egyszerűen kattintson a "Tovább a pénztárba" gombra. Áruházunkban lehetősége van regisztráció nélkül is a vásárlásra, ezért három lehetőség közül választhat:
  • már regisztrált vásárlóként lépne be
  • új vásárlóként regisztrálna
  • esetleg regisztráció nélkül vásárolna

Ha korábban már vásárolt áruházunkban, úgy adja meg a korábbi regisztráció során megadott e-mail címét és jelszavát. Ha új vásárlóként szeretne regisztrálni, akkor adja meg a vásárláshoz szükséges adatait, amelyeket a rendszer eltárol, és a legközelebbi vásárlás alkalmával már csak be kell jelentkeznie. Regisztráció nélküli vásárlás esetén adja meg számlázási és szállítási címét.
A következő lépésben válassza ki az Önnek megfelelő szállítási módot
:

 

Szállítás

A küldemények kézbesítése, szállítása a GLS futárszolgálattal történik (rollerek esetén DPD futárszolgálattal). A termék szállítási idejét a webáruház ismerteti a pénztár folyamat során, valamint a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítás időpontjáról lehetősége van egyeztetni a visszaigazoló e-mailben található telefonszámon.

 

Szállítási díjaink az ország területén egységesek. Magyarországon kívüli szállítást jelenleg nem vállalunk.

1. Futárszolgálat

A kiszállítás díja: 1 690 Ft (bruttó)
Az utánvét díja: 390 Ft (bruttó)
Házhoz szállítás csak Magyarország területén belül lehetséges!

Személyes átvételre nincs jelenleg lehetőség.
Futárral történő kézbesítés hétköznap 9.00 és 18.00 óra között várható.

A megvásárolt termékeket a GLS futárszolgálat szállítja.
Amennyiben Xiaomi elektromos rollert rendelt, úgy azt a DPD futárszolgálat szállítja ki Önnek.

GLS Hungary Csomag-Logisztikai Kft.

Cégjegyzékszám:13-09-111755
Adószám: 12369410-2-44
Székhely: 2351 Alsónémedi GLS Európa u. 2.
Email: info@gls-hungary.com

További információ: GLS

Kérjük, a csomagot vizsgálja meg átvétel előtt.
Amennyiben sérülést talál rajta, vegyen fel róla jegyzőkönyvet

Részletek:
GLS: https://gls-group.eu/HU/hu/gls-reklamacio

DPD Hungária Kft.

Cégjegyzékszám: Cg.01-09-888141
Adószám: 13034283-2-42.
Székhely: 1158 Budapest, Késmárk utca 14. B. ép.
Email: dpd@dpd.hu

További információ: DPD

Kérjük, a csomagot vizsgálja meg átvétel előtt.
Amennyiben sérülést talál rajta, hívja az alábbi számot +361 501 6204

Részletek:
DPD: https://www.dpd.com/hu/home/szallitas/gyik

2. GLS CsomagPont

A GLS a feladást követően 1 munkanapon belül kiszállítja az árut a kiválasztott GLS CsomagPontba.
Magyarországon közel ezer GLS CsomagPont van, ahol csomagokat tud feladni.
A leggyakoribb nyitvatartási idő hétköznapokon 10.00 és 18.00 óra között, de számos üzlet ennél hosszabb nyitva tartási időben várja a vásárlókat.
További információk: https://gls-group.eu/HU/hu/gyik-cimzettek-szamara
 
MPL Csomagautomata
3. MPL Csomagautomata
Lehetőség van MPL csomagautomatába is kérni a terméket, amennyiben az nem haladja meg 2kg-os súlyhatárt. Ez esetben csak banki átutalással (előreutalás) lehetséges a fizetés.
A szolgáltatás díja bruttó 990 Ft, a szállításhoz tartozó kezelési költség díja pedig bruttó 3.000 Ft /csomag. Ennek összetevői, küldemény összerendezése, csomagolás, postára való eljuttatás (logisztikai költség) a teljes költség így 3.990 Ft / csomag.
Bővebb információ: https://www.posta.hu/csomagautomata

 

Fizetési módok:

1. Utánvétel

Amennyiben a rendelés értékét a csomag kézhezvételekor a futárszolgálat munkatársának kívánja kiegyenlíteni, akkor válassza az "Utánvétel" fizetési módot.

2. SimplePay

A SimplePay Online Fizetési Rendszert az OTP Mobil Kft. fejleszti és üzemelteti. Az OTP Mobil Kft. az OTP Csoport tagja.
Az OTP Mobil Kft. az elektronikus és okoseszköz alapú kereskedelem területén rendelkezik kiterjedt szolgáltatás portfólióval.
Termékei Simple márkanév alatt találhatók meg a piacon.

A SimplePay Online Fizetési Rendszer szolgáltatást igénybe vevő vásárlók online vásárlások esetében választhatják a SimplePay egyszerű és biztonságos fizetési megoldását. Ekkor a megszokott módon, a SimplePay felületén intézhetik fizetésüket.
A fizetés folyamata megegyezik a bankok hasonló szolgáltatása keretében kínált fizetési eljárással.

A szolgáltatás alatt a felhasználó, így a kártyabirtokos biztonságát szem előtt tartva a SimplePay tranzakciókat folyamatosan figyeli, s nem várt események megelőzésében nyújt segítséget. Az internetes áruház a kártya és a mögötte álló számla adataiba betekintést nem nyerhet, arról információt nem kap.

További részletek: https://simplepay.hu/

3. Banki átutalás

A banki átutalásos fizetés esetén a vételárat az átvétel előtt kell kiegyenlítenie!
Minden esetben a pontos összeget utalja. 
Az átutaláshoz szükséges adatok: 
Számlaszám: 11703006-25971626 | Kedvezményezett neve: WayteQ Europe Kft. | Közlemény: Rendelésszám.

A díjbekérő küldése után 3 munkanapig kell megkezdeni az utalást, egyéb esetben a rendelés automatikusan törlésre kerül. 
A megrendelése leadásakor e-mailben értesítjük, hogy rendelése függő állapotba került ("Kifizetésre vár"),
amint megérkezik bankszámlánkra az átutalt összeg, rendelését aktiváljuk, és e-mailben minden szükséges további információt közlünk Önnel.

Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyeket a webáruházban a termékek mellett találnak. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban ezek az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Vásárlási feltételek között is megtalálható. Amennyiben a webáruházban hiba vagy hiányosság lép fel a termékeknél vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a megrendelést, vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Az adatbeviteli hibák javítására a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt van lehetősége.

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mailes visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy automatikus e-mailt kap a rendelés beérkezéséről és (később) egyet a várható szállítási időpontról. Telefonos egyeztetés esetén hívja az ügyfélszolgálatot vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét.

Fizetési feltételek

Áruházunkban lehetőség van banki átutalásra, bankkártyás fizetésre, személyes és utánvéttel történő fizetésre. Utóbbi esetén a teljes vételárat szállítási költséggel együtt a küldemény átvételekor kell kifizetni készpénzben a küldemény kézbesítőjének.

 

  5. Termékszavatosság

A jótállási felelősség korlátozása, kizárása:

A jótállás érvényét veszti, ha a meghibásodás a rendeltetésszerű használat hiánya, átalakítás, szakszerűtlen kezelés (pl. nem megfelelő szoftverfrissítés), helytelen tárolás, törés, elemi kár, vagy egyéb a terméktől független ok miatt következik be. Ugyancsak a jótállási elvesztésével jár, ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, vagy megrongálják.

A termékhez adott szoftverek esetén, mivel azok szellemi termékek. A szoftver nem jelentősen befolyásoló működési rendellenességeiért és a hiányosságaiért felelősséget nem vállalunk.
A használati utasításban foglaltak be nem tartásából, vagy attól eltérő használatból származó meghibásodás.
A termékeink használati utasításában nem szereplő szolgáltatás, technikai paraméterek között fel nem sorolt paraméter hiánya, meg nem említett feladatra való alkalmatlansága, illetve az ezzel kapcsolatos vevői elégedetlenség nem tartozik a jótállási kötelezettségek körébe, csakúgy, mint a higiéniai okból vissza nem szolgáltatható termékek (pl. fogkefe, borotva, fülhallgató).
A higiéniai vagy egészségvédelmi termékekkel kapcsolatban csak akkor van a Vásárlónak elállási joga, amennyiben ezeket eredeti sértetlen csomagolásukban szolgáltatja vissza.
Az importőr és megbízott szervizei nem felelnek semmilyen adatvesztésért, mely a terméken tárolt adatok, programok vagy információk körében a javítás során fellép
A készülékkel nem kompatibilis eszközök, tartozékok használata.

Csak a vevő teljes költségtérítése mellett vállalható a javítás:
Ha a vevő kezelési útmutatótól eltérően használta a készüléket (ha a jótállási javítások elvégzésével megbízott szerviz bizonyítja, hogy a hiba rendellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb vásárlás után keletkezett okból következett be)
Ha a készüléket az engedély nélkül megbontotta.

1. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról, a 151/2003. (IX. 22.) Kormányrendelet a következők szerint rendelkezik. A jótállás időtartama bruttó 10.000 Ft és 249.999 Ft között 2 év és bruttó 250.000 Ft feletti termék esetén 3 év. A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a forgalmazó vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. A forgalmazó köteles a fogyasztónak a fogyasztási cikkel együtt külön kérés nélkül jótállási jegyet átadni.
A jótállási jegyet közérthetően és egyértelműen, magyar nyelven kell megfogalmazni.
A jótállási jegyen fel kell tüntetni az alábbiakat:

  • a forgalmazó nevét és címét,
  • a fogyasztási cikk megnevezését, típusát, gyártási számát,
  • a gyártó és külföldről származó termék esetén az importáló nevét, címét,
  • a fogyasztót a jótállás alapján megillető jogokat, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit,
  • a vásárlás vagy az üzembe helyezés időpontját.

A jótállási jegynek utalnia kell arra, hogy a jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti. A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a fogyasztó részére történő átadásának elmaradása nem érinti a jótállási kötelezettségvállalás érvényességét. A fogyasztó a kijavítás iránti igényét a forgalmazó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

2. A jótállás keretébe tartozó javítás esetén a forgalmazó, illetve a javítószolgálat a jótállási jegyen köteles feltüntetni:

  • a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját,
  • a hiba okát és a javítás módját,
  • a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját,
  • a javítási igény bejelentésének és a javításra átvétel időpontját
  • a jótállás a kijavítás időtartamával meghosszabbított új határidejét.

3. Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?

A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Ha a Vásárló szavatossági igényt kíván érvényesíteni a Vásárló szerződés tárgyát képező, szolgáltatást nyújtó forgalmazóval (a továbbiakban: forgalmazó) szemben, akkor a Vásárlói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, amennyiben a Vásárló bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot.

A forgalmazó a Vásárló kifogásáról jegyzőkönyvet köteles felvenni, amelyben rögzíti:

  • a Vásárló nevét, címét,
  • a megvásárolt cikk (a továbbiakban: áru) megnevezését, vételárát,
  • a vásárlás időpontját,
  • a hiba bejelentésének időpontját,
  • a hiba leírását,
  • a Vásárló által érvényesíteni kívánt igényt,
  • a kifogás rendezésének módját.

Ha a kifogás rendezésének módja a Vásárló igényétől eltér, ennek indokolását a jegyzőkönyvben meg kell adni.

A jegyzőkönyv másolatát a Vásárlónak át kell adni. Ha a forgalmazó a Vásárló igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a Vásárlót. A kijavítást vagy kicserélést a  az áru tulajdonságaira és a Vásárló által elvárható rendeltetésére figyelemmel megfelelő határidőn belül, a Vásárlónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Javításra az árut elismervény ellenében kell átvenni. Az elismervényen fel kell tüntetni a fogyasztó nevét és címét, az áru azonosításához szükséges adatokat, az áru átvételének idejét, és azt az időpontot, amikor a fogyasztó a kijavított árut átveheti.

A forgalomba hozó felelős a fogyasztóval szemben azért, hogy az áru annak átadásakor megfelel a törvényes vagy szerződésben meghatározott tulajdonságoknak.

A gyártó, illetve a forgalmazó mentesül a felelősség alól, ha

  • a fogyasztó már a szerződéskötéskor tudott a hibáról, és ennek ismeretében is megkötötte a szerződést;
  • a fogyasztó észreveszi, hogy a kötelezett hibásan teljesített, és ezt nem közli időben, akkor az ebből eredő kárért nem felel.
  • a fogyasztó szavatossági jogait az olyan hibák tekintetében érvényesítheti, amelyek a teljesítés időpontjában már megvoltak, és két éven belül felszínre kerültek.

Használt cikkeknél ez a határidő az eladó és a fogyasztó közötti megállapodással egy évre lerövidíthető.

4. Termékeinket a gyártók által biztosított, 1997. évi CLV. törvényben (a fogyasztóvédelemről) előírtakkal összhangban lévő jótállási feltételekkel hozzuk forgalomba. A garancia időtartama termékenként más és más lehet, ezt a termék neve mellett jeleztük. Amennyiben a termék garanciális időn belül, üzemszerű használat mellett meghibásodik, úgy a hiba elhárítására az ország egész területén a gyártók által kijelölt szervizek és szakszervizünk által biztosított szerviz háttér áll rendelkezésre.

5. A számlán, vagy az azonosító címkéken történő bármely szabálytalan javítás, törlés, átírás vagy valótlan adatok bejegyzése a jótállás érvénytelenségét vonja maga után. Megszűnik a jótállási kötelezettség, ha a meghibásodás az alábbi okok miatt következik be:

Nem rendeltetésszerű használatból eredő kár, amely lehet helytelen tárolás, nem megfelelő üzemeltetés, külső beavatkozás, rongálás. Erős napsugárzás, nedvesség, elemi kár (villámcsapás, túlfeszültség) vagy bármilyen mechanikus sérülés miatt bekövetkezett károsodás. Illetéktelen szerviz, illetve magánszemély beavatkozása által okozott károsodás.

A Vásárló a jótállási igényét a szabályosan kitöltött Jótállási jeggyel érvényesítheti. Hiányosan, vagy ki nem töltött jótállási jegy esetében a garancia igazolásához a vásárlási bizonylat is szükséges. Kérjük, hogy a vásárláskor kapott jótállási jegyet őrizze meg, és minden szerviz esemény alkalmával hozza magával! Jótállási jegy hiányában csak fizető javítás keretei között tudunk szolgáltatásokat nyújtani.

Fontos: Kérjük, mielőtt érvényesítené jótállási igényét, figyelmesen olvassa el a jótállási jegyet és a készüléket a megfelelő (a garanciajegyen feltüntetett) szervizbe eljuttatni szíveskedjék. Amennyiben a jótállási jegyen a WayteQ Europe Kft.-t találja, mint garanciaviselő céget, úgy hozzánk juttassa el a készüléket, ha más cég szerepel, akkor a jótállást más cég szakszervize intézi.

Az átvétel során nem tapasztalható károsodások rögzítésének hiánya nem zárja ki azok átvételkori meglétét. Az ilyen esetekben a nem rendeltetésszerű használatból kifolyólag (pl. fizikai sérülés) a garanciális javítás elutasítható.

Kérjük szervizelés előtt – amennyiben lehetséges – a fontos adataikról készítsenek mentést! Az átvett termék memóriájában, valamint a termékkel átvett adathordózokon lévő adatokért semmilyen felelősséget nem vállalunk.

Az ügyintézéshez szükséges:

  • A hibás(nak vélt) készülék és annak tartozékai (doboz is).
  • Szabályosan kitöltött Jótállási jegy. Jótállási jegy hiányában (illetve pontatlanul kitöltött Jótállási jegy esetében) a WayteQ Europe Kft. által kiállított számlát (annak másolatát) tudjuk elfogadni.

7. A termékek telephelyünkre juttatása a Vásárló feladata. Amennyiben személyesen ez nehezen, vagy nem megoldható, akkor természetesen ez postai úton is történhet.

8. Ha a termék a vásárlás napjától számított 3 napon belül hibásodik meg,a termék cseréjét lehet kérni.

9. Jótállási igényként kijavítást kérhet, kivéve, ha a választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne. Szervizünk a garanciális javítást törekszik a bejelentéstől számított 15 munkanapon belül elvégezni, azonban a javítás időtartama cégünk által nem befolyásolható tényezők okán ettől eltérhet. A javított készülékeknél a jótállási idő a szervizbe adás napjától számítva meghosszabbodik azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a terméket a meghibásodás miatt nem használhatta. A jótállás időtartama a kicserélt termékre vonatkozólag nem kezdődik újra. Ha a termék nem javítható, a Vásárló a termék cseréjét kérheti. Szükséges feltétel azonban a termék eredeti és teljes csomagolásának, tartozékainak és dokumentációinak megléte.

10. Ha a készülék cseréjére, vagy más, egyenértékű termékre cserélésre nincs lehetőség, a Vásárló megfelelő árleszállítást vagy a termék visszaszolgáltatásával egyidejűleg a vételár visszafizetését kérheti, ez utóbbira jelentéktelen hiba (pl. kopás) miatt nem jogosult.

11. A készülékhez tartozó elemek, akkumulátorok, fülhallgatók, és egyébtartozékok (kábelek, tokok, pántok, adapterek stb.) hibája készülékcserére nem jogosít.

12. A bevizsgálásra átvett készülékek memóriájában tárolt adatokért felelősséget nem vállalunk.

13. A jótállás érvényét veszti, ha a meghibásodás rendeltetésellenes használatból (úgy mint átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb, a vásárlás után) fellépett ok miatt következik be. Ugyancsak a garancia elvesztésével jár, ha a termék azonosítására szolgáló gyári számot, garancia címkét eltávolítják, átírják, vagy megrongálják. A kizáró okok miatt bekövetkezett meghibásodások javítási költségei jótállási időn belül is a Vásárlót terhelik.

 

Elállási jog

  >>> Elállási nyilatkozat <<<  

(Az elállási nyilatkozat kitöltése nem kötelező, felgyorsítja azonban az ügymenetet és nagyban segíti munkánkat.)

Online rendelés esetén a  Vásárló a termék kézhezvételétől (a szerződéstől) számított 14 naptári napon belül (beleértve a 14. naptári napot is) indokolás és költségviselési kötelezettség nélkül elállhat. Ennek módjáról a  45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet rendelkezik. (A Vásárló e jogát a jogszabályoknak megfelelően a termék megrendelése és az áruátvétele közti időben is gyakorolhatja.)
Ez történhet írásos formában (pl.: e-mail, postai levél, stb.), de akár szóban (pl.: telefon, személyesen ügyfélszolgálaton) is.
Az elállás joga nem vonatkozik arra az esetre, ha a boltunkban személyesen vásárolta meg a terméket. 
A megrendelő az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő köteles a megrendelő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő tizennégy napon belül visszatéríteni.

A vásárló köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A higiéniai vagy egészségvédelmi termékekkel (pl. fogkefe, borotva, fülhallgató) kapcsolatban csak akkor van a Vásárlónak elállási joga, amennyiben ezeket eredeti sértetlen csomagolásukban szolgáltatja vissza.

A megrendelő viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket. A megrendelőt ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a megrendelő kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!
Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 17/1999. Kormányrendelet szövegét letöltheti a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapjáról.


A szavatosságra, jótállásra vonatkozó hatályos jogszabályok:


A jótállási igények intézését a 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelete szabályozza. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő jogait nem érinti.
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról.
49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről.

Valamint a 2015. évi CXXXVII. törvény szerint a következők:

Tájékoztató Békéltetői Testület bevonásának lehetőségeiről.
Amennyiben webáruházunkkal szemben jogos fogyasztói panasza van és webáruházunk e panaszát elutasítja, úgy Ön jogosult lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni. A békéltető testület által indított eljárás indításának feltétele, hogy a fogyasztó (Vásárló) az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján - az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:

a) a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
b) a fogyasztói jogvitával érintett pénzügyi szolgáltató nevét, székhelyét,
c) a fogyasztó álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait,
d) a fogyasztó nyilatkozatát a vitás ügy rendezésének megkísérléséről,
e) az elutasított panaszt,
f) a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben közvetítői eljárást vagy polgári peres eljárást nem indított,
g) a döntésre irányuló indítványt.


A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.

Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.

A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu.

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ és elérhetőség itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek .


Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy panasszal kapcsolatos észrevételeiket 2016. február 15-től az online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatják. Az Európai Online Vitarendezési Platform honlapja magyar nyelven itt érhető el:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Magyarországon az ún. online vitarendezési kapcsolattartó pont működtetését és feladatait a Budapesti Békéltető Testület látja el. A Budapesti Békéltető Testület elérhetőségei:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu
Fax: 06 (1) 488 21 86
Telefon: 06 (1) 488 21 31

Az online vitarendezési eljárással kapcsolatosan tájékoztatást a +36 1 488 2033 telefonszámon, illetve az onlinevita@bkik.hu elérhetőségen kérhet.

378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszűnt.
Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el.
Ezzel egyidejűleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-től panaszaikkal elsősorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetőségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu

Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság
1125 Budapest, Szilágyi Erzsébet fasor 22/C.
Levelezési cím: 1530 Budapest, Postafiók: 5.
Telefon: +36 -1-391-1400
Fax: +36-1-391-1410
E-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu

Európai Fogyasztói Központ - Magyarország http://magyarefk.hu/hu/hasznos-tudnivalok/internetes-vasarlas/jogaink-ervenyesitese.html