Sokat változott a mobilipar az elmúlt néhány évben. Ameddig néhány esztendővel ezelőtt még a Huaweinek az volt a célja, hogy világelső legyen, mára már sokszor az első ötbe sem tudnak bekerülni, ráadásul folyamatosan csökken a részesedésük.
Nem úgy a Xiaomié, ami Közép-Kelet-Európában 82%-os erősödést mutatott fel, ezzel pedig felért a csúcsra, maga mögé utasítva a Samsungot és az Apple-t is. A márka 2021 első negyedévében érte el története legjobb három hónapját, hiszen 49 millió készüléket szállított le globálisan, ami 62%-os növekedést jelent.
A magyar viszonylatot is érdemes megemlíteni, hiszen a Canalys elemzései szerint hazánkban 311%-os pozitív mutatót produkált a Xiaomi, ami őrületes erősödést, nem véletlen, hogy ezzel itthon lazán felfért a dobogó második fokára a gyártó, az első helyet a Samsung sajátította ki, ami egyelőre elég nagy piaci részesedéssel bír az itthoni felhasználók tekintetében.